AIR - TRANSPORT EUROPE, spol. s r.o. v tiesni volaj 18 155 alebo 112 Karta darcu
EHAC IKAR

Flash

História spoločnosti

Spoločnosť AIR - TRANSPORT EUROPE, spol. s r.o. založili fyzické osoby v roku 1991 s prvotným zámerom vykonávať vrtuľníkovú záchrannú službu v popradskom regióne a hlavne vo Vysokých Tatrách. V tom istom roku začala spoločnosť vyvíjať aktivity aj v oblasti špeciálnych leteckých prác (ťažba dreva, vápnenie lesov, stavebno-montážne práce a letecké poľnohospodárske práce).

2016
  • 2016Počas záchrannej akcie dňa 7.9.2016 sa vo večerných hodinách neďaleko obce Strelníky zrútil záchranársky vrtuľník Bell 429. Na jeho palube, žiaľ, zahynuli všetci traja členovia posádky a 38-ročný pacient. Posádka na palube bola v zložení: pilot Ing. Ján Rušin, lekárka MUDr. Patrícia Krajňáková, záchranár: František Bartoš. Príčina pádu vrtuľníka je v štádiu vyšetrovania.
  • 2016V decembri pribudli do flotily 3 nové vrtuľníky Bell 429, ktoré budú postupne uvedené do prevádzky leteckej záchrannej služby na Slovensku.
2015
  • 2015Pre potreby medzinárodnej leteckej prepravy rozšírila spoločnosť svoju flotilu o druhé prúdové lietadlo Cessna Citation 550 Bravo. Medicínske a VIP lety poskytuje ATE v roku 2015 dvomi lietadlami Citation Bravo OM-ATN a OM-ATS. Stroj Cessna Citation 560 Encore OM-ATM predala spoločnosť v septembri 2015 americkému zákazníkovi.
  • 2015Tragický pád vrtuľníka Agusta A109K2 OM-ATB dňa 17.7.2015 v Prielome Hornádu hlboko zasiahol celú spoločnosť. Na palube sa nachádzal pilot Ľubomír Majerčák, lekár Marek Rigda, operátor Martin Svitana a horský záchranár Dušan Leskovjanský. Príčinou pádu bol kontakt vrtuľníka s vedením elektrického napätia.
2014
  • 2014Otvorenie leteckej školy - schválenej výcvikovej organizácie pre vrtuľníky Agusta, Eurocopter a Bell.
2013
  • 2013Vo výberovom konaní na prevádzkovanie staníc Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby získala spoločnosť AIR – TRANSPORT EUROPE povolenia prevádzkovať všetkých sedem staníc na Slovensku. Obhájila si tak svoju doterajšiu pozíciu.
  • 2013Nový prírastok vo flotile AIR – TRANSPORT EUROPE, vrtuľník Bell 429 priletel do Popradu 29. septembra 2013.
2012
  • 2012Otvorenie nových priestorov stanice Krištof 01 v Bratislave na Letisku M. R .Štefánika.
2011
  • 2011Spoločnosť AIR - TRANSPORT EUROPE, prevádzkovateľ Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby, sa na kongrese Medzinárodnej komisie pre záchranu v horách IKAR-CISA vo švédskom Åre, stala jej riadnym členom. Slovenskí leteckí záchranári sa tak pripojili k 63 záchranárskym organizáciám z 33 krajín sveta, ktoré sú členmi tohto odborného združenia.
  • 2011Otvorenie nového hangáru a sídla stanice VZZS Košice - Krištof 04 v areáli Univerzitnej nemocnice L.Pasteura v Košiciach.
  • V apríli 2011 spločnosť AIR - TRANSPORT EUROPE oslávila 20. výročie svojho vzniku.
2010
  • 2010Do sídla spoločnosti prilieta deviaty vrtuľník Agusta A109K2 (OM-ATL).
  • 2010ATE tiež rozšírila svoju flotilu o moderné prúdové lietadlo Cessna Citation 560 Encore disponujúci VIP interiérom. Spoločnosť plánuje realizovať modifikáciu zameniteľnej zástavby interiéru, aby bolo lietadlo možné využívať na medicínske účely pri prevozoch pacientov a rovnako aj na účely osobnej prepravy.
2009
  • 2009Pre zvyšovanie kvality poskytovaných služieb rozšírila ATE svoju flotilu o ďalsie vrtuľníky Agusta A109K2 (OM–ATJ, OM-ATK).
  • 2009Na základe získania Povolenia MZ SR na prevádzkovanie Ambulancií Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby prevzala ATE 9.11.2009 prevádzku v Stanici VZZS Žilina (sídlo v areáli FNsP).
  • Následne 10.12.2009 otvorila spoločnosť ATE Stanicu VZZS aj na letisku v Trenčíne.
2008
  • 2008Prvá nočná technická záchranná akcia s použitím navijaku vo vysokohorskom teréne v histórii slovenského letectva.
  • 2008VZZS ATE začala intenzívnu spoluprácu s členmi Tatranskej horskej služby - dobrovoľného zboru (THS DZ).
  • 2008Podpis kontraktu na kúpu dvoch dvojmotorových vrtuľníkov typu „Grand light“ s opciou na ďalšie dva vrtuľníky počas leteckej show vo Farnborough vo Veľkej Británii.
  • 2008Podpis Dohody o spolupráci pri záchrane s Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym (TOPR).
2007
  • 2007Prvá nočná záchranná akcia vo vysokohorskom teréne na Slovensku, počas  ktorej boli použité okuliare na nočné videnie v Západných Tatrách.
  • 2007Uvedenie nového spôsobu záchrany pomocou systému Rollgliss. Novú záchranársku techniku prevzala Vrtuľníková záchranná zdravotná služba ATE od švajčiarskej záchranárskej organizácie REGA, ktorá ju úspešne používa v Alpách.
  • 2007Otvorenie novej stanice a hangáru VZZS v areáli Rooseveltovej nemocnice s poliklinikou v Banskej Bystrici.
2006
  • 2006Otvorenie nového strediska VZZS v Nitre.
  • 2006Výcvik pilotov ATE na lietanie so špeciálnou technikou na nočné videnie pod vedením inštruktora zo švajčiarskej záchrannej služby REGA. V krajinách V4 patrí AIR - TRANSPORT EUROPE prvenstvo v záchranárskych misiách pomocou nočného videnia Night Vision Goggles.
2005
  • 2005K špičkovo vybaveným strediskám Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby pribudla aj Banská Bystrica. Bol tu umiestnený už štvrtý vrtuľník Agusta A109 K2 spoločnosti AIR - TRANSPORT EUROPE.
  • 2005Pre potreby VZZS zakúpila spoločnosť aj špeciálny sanitný automobil RTW Mercedes Benz Sprinter 903.6 s navigačným videosystémom, polohovateľným lôžkom a kompletným medicínskym vybavením pre rýchlu zdravotnú pomoc.
2004
  • 2004Za prítomnosti verejných činiteľov ATE oficiálne predstavuje a uvádza do prevádzky tri vrtuľníky talianskej výroby Agusta A109 K2 určené pre strediská Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby v Poprade, Košiciach a v Bratislave.
2003
  • 2003Spoločnosť začína na prepravu nadrozmerných nákladov využívať obrie lietadlá ukrajinskej výroby An-124 "Ruslan".
  • 2003AIR - TRANSPORT EUROPE kupuje pre Vrtuľníkovú záchrannú zdravotnú službu vrtuľník talianskej výroby Agusta A109 K. Absolútna technická špička sa tak stáva štandardom technického vybavenia.
1997
  • 1997V roku 1997 firma modernizuje letecký park francúzskym vrtuľníkom svetovej špičky AS 355N Ecureuil a vrtuľníkom PLZ Kania.
  • 1997Otvorenie nových stredísk VZZS v Bratislave a Banskej Bystrici.
1996
  • 1996Prenájom a prevádzkovanie 164 miestneho lietadla Tu 154B pre lety cestovných kancelárií z Bratislavy.
  • 1996Pre potreby diaľkovej prepravy pacientov VZZS kúpila spoločnosť lietadlo L-410 UVP-E1.
1995
  • 1995Zakúpenie 76 miestneho lietadla Tu 134A, preprava klientov cestovných kancelárií, predovšetkým z letísk Poprad a Košice.
1993
  • 1993ATE rozšírila svoj vrtuľníkový park o francúzske vrtuľníky AS355 F1 Ecureuil.
1992
  • 1992Spoločnosť začala vykonávať nepravidelnú leteckú dopravu osôb a nákladu prenajatými lietadlami ruskej výroby: An-24, An-26, An-30, Jak-42, Tu-134A a Tu-154M.
  • 1992Otvorenie nového strediska Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby v Košiciach.
1991
  • 1991Prvý vrtuľník spoločnosti - francúzsky SA 316B Alouette III - bol uvedený do prevádzky v stredisku Vrtuľníkovej záchrannej zdravotnej služby Poprad.
  • 1991ATE uvádza do prevádzky poľské vrtuľníky Mi-2 a tiež vrtuľníky Mi-8T a Mi-8P pre špeciálne letecké práce.
  • 1991Prenájom vrtuľníka Mi-17 a najväčšieho vrtuľníka Mi-26T na prepravu nadrozmerného nákladu.